سؤالات متداول

گرچه کاشت مو بسیار راحت است و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود، اما مانند هر جراحی دیگری ناراحتی‌هایی به همراه دارد. بی‌حسی موضعی پیش از انجام جراحی به بیمار کمک می‌کند در حین درمان هیچ دردی احساس نکند ولی در هر صورت، حالتی مانند فشار نوک خودکار روی پوست سر احساس می‌شود.

در دوره ریکاوری پس از کاشت مو ممکن است بیمار تا چند روز قرمزی و درد خفیفی احساس کند. برای تسکین درد، جلوگیری از التهاب و کاهش علائم پس از درمان می‌توان از داروهای مسکن استفاده کرد. این عوارض آن قدر خفیف است که بیمار بعد از ۱ تا ۲ روز می‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

اغلب بیماران اعم از زن و مرد بعد از ۳ تا ۷ جلسه لیزر موهای زائد به انتظارات خود می‌رسند و الگوی رشد موهای زائد در آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. در برخی از قسمت‌های بدن علاوه بر کاهش تعداد موها، موهای باقیمانده بسیار نازک و روشن می‌شوند. برای تداوم نتایج باید بیماران ۱ تا ۴ بار در سال برای لیزر مراجعه کنند. باید توجه داشت که هیچ مرکز لیزری نمی‌تواند ادعا کند همه موها به صورت دائمی از بین رفته‌اند.

این نواحی برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است. لیپوماتیک برای آقایان بیشتر در ناحیه شکم، پهلو، سینه‌ها (برای درمان ژنیکوماستی)، چانه و گردن انجام می‌شود و نواحی متداول در لیپوماتیک خانم‌ها عبارتند از ران‌ها، بازو، باسن و سینه‌ها.

البته نتایج درمان برای نواحی مانند بازو، چانه و سینه‌ها چندان مطلوب نیست. شلی پوست مهم‌ترین عامل در فرم‌گیری این نواحی است و لیپوماتیک نمی‌تواند برای محکم کردن پوست این نواحی کار زیادی انجام دهد. در حالی که در نواحی مانند دور کمر، شکم و ران‌ها به علت انباشتگی چربی نتایج لیپوماتیک بسیار عالی و قابل توجه است.

انجام سابسیژن توسط پزشک با تجربه و توانمند به آزاد کردن بافت فیبری اسکار کمک می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب بهترین نتایج بالینی، پیش از لیزر فرکشنال یا لیزرهای غیر تهاجمی برای از بین بردن اسکار آبله مرغان، سابسیژن را امتحان کنید. لیزر ممکن است به پوست‌های حساس و نازک آسیب برساند و موجب ایجاد لکه روی پوست شود، در حالی که سابسیژن برای پوست‌های حساس نیز بسیار موثر است و نتایج بالینی را تقویت می‌کند.

پزشکان درباره نحوه شست و شو بعد از کاشت مو اتفاق نظر ندارند و هر پزشک روش خاص خود را به بیمار آموزش می‌دهد. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند به آرامی با یک لیف نرم یا اسفنجی پوست سر را خیس کنید، از شامپوهای قوی استفاده نکنید و از فرو کردن سر در آب بپرهیزید.
در کاشت مو به روش FUT گرافت‌های مو در برش‌هایی قرار داده می‌شوند. این گرافت‌ها یک روز پس از جراحی در جای خود محکم می‌شوند. در این زمان می‌توانید به آرامی پوست سر را با فشار ملایم آب و یک حرکت بسیار آرام به جای مالش دادن بشویید. توجه کنید که در این مرحله مالش شدید پوست سر، گرافت‌های مو را از محل خود خارج می‌کند.
۱۰ روز پس از کاشت مو، گرافت‌ها در جای خود ثابت می‌شوند و می‌توانید به راحتی پوست سر را بشویید.

تورم و قرمزی از عوارض کوتاه مدت لیزر موهای زائد هستند که بعد از گذشت چند روز از بین می‌روند. در موارد نادر یا در مواردی که لیزر به درستی انجام نشود، بیمار دچار خطراتی از قبیل سوختگی و تغییر رنگ پوست می‌شود. در مشاوره پیش از لیزر موهای زائد، حتما از پزشک در مورد گواهی نامه و آموزش‌هایی که در زمینه لیزر دیده است، پرس و جو کنید.

لیفت نخ می‌تواند جهت لیفت صورت، لیفت ابرو و لیفت چشم انجام شود.
لیفت صورت: روی قسمت‌های پایینی صورت شامل گردن، چانه و گونه‌ها تمرکز می‌کند. با انجام لیفت صورت یک سوم پایینی صورت بیمار صاف و محکم می‌شود.
لیفت ابرو: ناحیه اطراف ابروها را محکم می‌کند. لیفت ابرو با بالا کشیدن ابروها، خط اخم و چین و چروک‌های اطراف ابرو را صاف می‌کند.
لیفت چشم: برای بیمارانی که در پلک پایینی آن‌ها کیسه‌های چربی وجود دارد یا پوست اضافه در پلک بالا جلوی دید آن‌ها را گرفته است، لیفت چشم با بالا کشیدن پوست دید را بهبود بخشیده و زیبایی را به چشمان بیمار باز می‌گرداند.

سابسیژن روشی بی‌خطر برای درمان اسکار آکنه یا همان جای جوش است. در درمان اسکار آکنه به روش سابسیژن پیش از هر چیز بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، به همین دلیل این روش معمولا دردناک نیست. برای بی‌حس کردن پوست می‌توان از ژل بی‌حس کننده یا آمپول بی‌حس کننده موضعی استفاده کرد. گاهی برای انجام سابسیژن در نواحی وسیع پوست از آرام بخش نیز استفاده می‌شود. در درمان اسکار آکنه به روش سابسیژن معمولا احساس درد مسئله مهمی نیست و بیمار در طول انجام سابسیژن چندان احساس ناراحتی نمی‌کند.

ریزش مو بعد از کاشت مو ادامه می‌یابد و امری کاملا طبیعی است. در حقیقت تداوم ریزش مو واکنش طبیعی بدن در برابر آسیب و زخم‌های ناشی از کاشت مو است. به عبارت دیگر ایجاد ناحیه دریافت کننده که گرافت مو در آن قرار می‌گیرد، به طور موقت گردش خون موضعی در پوست سر را تغییر می‌دهد و باعث ریزش برخی از موها می‌شود. مو به طور کلی عضوی دوره‌ای است، یعنی به طور طبیعی رشد می‌کند، می‌ریزد و مجددا رشد می‌کند. وقتی در اثر کاشت مو پوست سر تحت فشار قرار می‌گیرد، موهایی که رشد کرده‌اند پیش از موعد می‌ریزند و مجددا رشد می‌کنند. پس نگران این موضوع نباشید.

پیش از مراجعه برای لیزر موهای زائد به نکات زیر توجه کنید:

1. از برنزه کردن پوست بپرهیزید.
  2. موها را از ریشه نکنید.
  3. ۲۴ ساعت پیش از مراجعه برای لیزر موهای زائد از مصرف فرآورده‌های حاوی کافئین بالا بپرهیزید.
  4. یک روز پیش از مراجعه برای لیزر موهای زائد، ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.
  5. پیش از مراجعه برای لیزر، ناحیه مورد نظر را تمیز بشویید به گونه‌ای که هیچ آرایشی روی آن نباشد.

به طور کلی شما نامزد خوبی برای لیفت نخ هستید اگر:

نشانه‌های مختصری از سالخوردگی در پوست شما ایجاد شده است.

در این روش برای از بین بردن نشانه‌های سالخوردگی و شلی پوست تنها از نخ استفاده می‌شود، به همین دلیل برای افرادی مناسب است که در گونه‌ها، غبغب، گردن و پیشانی دچار تضعیف پوست هستند. به طور کلی این روش برای خانم‌ها و آقایان و در بازه سنی ۶۵-۳۵ سال مناسب است.

نشانه‌های لیفت صورت یا گردن که قبلا انجام داده‌اید، محو شده‌اند.

نتایج لیفت صورت طولانی مدت است اما با افزایش سن کاهش می‌یابد. در این صورت می‌توانید با تکرار لیفت نخ دوباره نتایج حاصل از آن را دریافت کنید.

انتظارات واقع‌بینانه دارید.

لیفت صورت تنها برای رفع شلی پوست مناسب است. بنابراین انتظارات خود از لیفت صورت را با پزشکتان مطرح کنید تا بتواند یک دوره درمان مناسب برای شما در نظر بگیرد.

معمولا درد و ناراحتی ناشی از تزریق چربی بسیار کم است. همچنین تزریق چربی در صورت، نسبت به تزریق چربی در سینه و باسن به مراتب با درد کمتری همراه است، زیرا میزان چربی انتقالی کمتر است. ایجاد کمی تورم و کبودی مخصوصا در ناحیه‌ای که لیپوساکشن انجام می‌شود و چربی از آنجا برداشته می‌شود طبیعی است و بعد از چند روز از بین می‌رود. در برخی موارد برای کاهش درد پس از تزریق چربی، قرص مسکن تجویز می‌شود.

در این بخش می‌توانید سؤالات متداولی که ممکن است در انجام هر یک از اعمال درمانی و زیبایی برای شما پیش بیاید و پاسخ آن را مطالعه نمایید. چنانچه سؤال دیگری ذهن شما را درگیر کرده است یا نیاز به مشاوره تخصصی دارید، لطفاً بر روی ویزیت آنلاین کلیک کنید.